Az Innovációs és Technológiai Minisztérium csütörtöki, MTI-hez eljuttatott közleménye szerint a témahéten hangsúlyos szerepet kap a multidiszciplináris megközelítés, a matematika, a természet- és mérnöki tudományok, valamint a művészet- és társadalomtudományok együttes megjelenítése, a digitális technológia alkotó használata és az algoritmikus gondolkodás fejlesztése.

Központi szerepet szánnak a kiemelt figyelmet igénylő tanulók fejlesztésének és bevonásának, illetve a tavalyi évhez hasonlóan a digitális gyermekvédelemnek, a médiatudatosságnak, és a közgyűjtemények digitális tartalmainak nevelésben, oktatásban történő megjelenésének. Az idei digitális témahétre eddig már közel 800 oktatási intézmény jelentkezett.

Nyolcezer digitális pedagógiai projekt

Kitértek arra is, hogy az elmúlt években közel nyolcezer digitális pedagógiai projekt valósult meg, például robotika, az e-könyv-készítés, kódolás területén, de készültek tematikus múzeumi térképek is. Ezekben a projektekben 19 ezer tanár és 325 ezer diák vett részt.

A 2016-ban útjára indított digitális témahét évről-évre a digitális pedagógia legfontosabb hazai eseménye. A programban részt vevő pedagógusok és diákok változatos, kreatív iskolai projektek keretében fejleszthetik képességeiket a digitális technológiával támogatott tanulás során. Mindez messze nem csak informatika órákat jelent, a program célja, hogy a digitális oktatás más tantárgyakra is kiterjedjen – hangsúlyozták, hozzátéve: a program az államilag meghatározott tanév rendjében is szerepel.

Tudásbázis

Az idei digitális témahéthez még csatlakozni kívánó köznevelési intézmények a www.digitalistemahet.hu címen jelentkezhetnek, ahol a pedagógusokat felkészítő webináriumok, részletesen kidolgozott oktatási anyagok, mintatartalmak, módszertani útmutatók és folyamatosan fejlesztett tudásbázis is várja.