Hét elején lakossági tájékoztatót tartott a Szent István utcában épülő közúti felüljáróval kapcsolatban a beruházó Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. és a kivitelező A-Híd Zrt. Az 1,3 milliárd forint összegű projekt március elején kezdődött, és várhatóan 2018. szeptember végéig tart majd. Az építkezést fél éves tervezés előzi meg.

A híd egyik végpontja a Kossuth Lajos utca, a másik a Velencei út lesz, és átível majd a Budapest-Pusztaszabolcs és a Budapest-Székesfehérvár vasútvonal felett.

Érdet a vasútvonalak kétfelé szakítják, és mivel az átjárók többsége szintbeli (sorompós) vasúti átkelő, és sűrű a vonatforgalom, nehézkes az eljutás a város egyik oldaláról a másikra. Ezen segít majd a Szent István Híd projektje. A lakossági fórumon ugyanakkor több olyan speciális kérdés is felmerült a környéken lakók részéről, amire a beruházó és a kivitelező nem tudott egyértelmű és megnyugtató választ adni, ezért – mint T. Mészáros András polgármester szerdai sajtótájékoztatóján hangsúlyozta – a híd építésével kapcsolatban több lakossági fórumra is szükség lesz a jövőben, és bár a beruházás a NIF, a kivitelezés pedig az A-Híd kompetenciája, az önkormányzat is kézbe veszi a dolgokat, hogy a kivitelezés minél kisebb problémát okozzon az érdi lakosoknak.

A polgármester elmondta azt is: a fórumon leginkább az érdekelte a környéken lakókat, hogy a Szent István út forgalma mennyire növekszik majd meg. A városvezető úgy látja: ez nem lesz olyan mértékű, mint feltételezik, bár a mostaninál mindenképp nagyobb lesz. Mint hangsúlyozta: célszerű lenne megépíteni a korábban tervbe vett Bagoly utcai felüljárót is, a jelenlegi szintbeli, sorompós átjáró helyére.