Állatterápiával tanítanak magatartási, tanulási zavarokkal küzdő gyerekeket – és számos esetben egészséges társaikat is – az egyik érdi általános iskolában. A gyerekek sétáltatják, simogatják az állatokat, amelyek segítenek nekik bizonyos feladatok elvégzésében is. A módszert három éve vezették be az intézményben, amely tagja egy állatterápiás Erasmus+ programnak is. Ennek keretében látogatott el hét ország küldöttsége az iskolába, hogy részt vegyen három bemutató órán: egy kutyás és két nyuszis foglalkozáson.

Mint Staub Tünde, a program koordinátora, az Érdligeti Általános Iskola tanára érdeklődésünkre elmondta, a program külföldi résztvevői nagyon várták már ezt a látogatást, ugyanis ez a magyar iskola volt az első, amely úgy cstlakozott a projekthez, hogy már voltak tapasztalataik az állatterápiával kapcsolatban. Ebben az iskolában már három éve alkalmazzák ezt a módszert, így a magyar fél adta a szakmai hátteret.

A program résztvevői a projekt másfél éve alatt több külföldi látogatáson, hazai és nemzetközi képzésekben vettek részt, fogadták a módszer iránt érdeklődőket, és végeztek különféle terepgyakorlatokat is. A mostani kétnapos látogatás alkalmával ellátogatnak majd kutyamenhelyre, és a bemutató órák mellett szakmai tanácskozás is zajlik majd a magyar, román, ír, szlovén, horvát, török, lengyel, görög pedagógusokból, szakemberekből álló projekttagok között.

Kutyavilág az iskolában
 

 

A látogatás pénteken ér majd véget, budapesti városnézéssel, ám az állatterápiának azonban még nincs vége: az érdligeti iskolában szeretnék továbbfejleszteni a programot, és bővíteni a résztvevők számát, mivel azt tapasztalták, a gyerekek idegrendszerére rendkívül jól hat, ha állatokat vonnak be az oktató-nevelő munkába: nyugtatják, motiválják, segítik nemcsak az akadályozott, hanem az egészséges gyerekeket is.