A zeneszerző muzsikájának szentelt est első darabja a RAP-petíció, amely igazi határátlépés a klasszikus zenétől a távoli rap világába. Ezt követi az Episodi concertanti (III. fuvolaverseny) Wendler Enikő fuvolaművész előadásában. Végezetül a sokszereplős Lót című opera zárja az estet. A hangverseny karmestere Vajda Gergely - olvasható a közleményben.

Mint írják, Madarász Iván eddigi munkásságában kitüntetett hely illeti meg a fuvolát, hiszen ez a hangszer az egyetlen, amelyre három versenyművet is komponált. Az Episodi concertanti, vagyis a III. fuvolaverseny fontos mérföldkő azon az úton, amelynek korábbi állomásai a Flautiáda és a Concerto F(L)A.

A kompozíció különlegessége, hogy a fuvola három jól elkülönülő szakaszban kamarazenei betétként előbb az oboával, majd a trombitával, végezetül a szólóhegedűvel játszik duettet. A darab lassú, poétikus résszel ér véget.

A kommüniké emlékeztet arra, hogy a koncert második felében a Lót című opera csendül fel, amely 1985-ben született a Magyar Televízió felkérésére Karel Capek novellája nyomán. A bibliai történettől eltérően Lót, miután megmenekítette családját, visszamegy Szodomába, hogy osztozzon a többiek sorsában. A zene lüktetésének fő éltető eleme a repetíció. Drámai kórusok váltakoznak megrázó erejű szólórészekkel. A címszerepben Szegedi Csaba bariton hallható - tartalmazza az összegzés.

Madarász Iván a legkülönfélébb műfajokban komponál, a szólóhangszeres daraboktól az operáig. Írt oratóriumot, kantátát, versenyműveket, filmzenét, kísérőzenét, élő elektronikus kompozíciót. Műveit a hagyományokra reflektáló gondolkodásmód és a kísérletező hajlam egyformán jellemzi. Az előadáson közreműködik a Magyar Állami Operaház Gyermekkórusa (vezető karnagy: Hajzer Nikolett), a Nemzeti Énekkar (karigazgató: Somos Csaba) és a Nemzeti Filharmonikus Zenekar - áll az összegzésben.