A Szent István-híd Érd keresztirányú forgalomelvezetését szolgálja a város északi és déli oldala között. Megépítését a nyolcvanas évek óta tervezi a város, az elmúlt években pedig egyre sürgetőbbé vált a helyzet, hiszen a sűrű vonatközlekedés miatt még nehezebb átkelni a szintbeli – azaz sorompós – átjáróknál, a Diósdi úti alagútban pedig – amely pár éve épült – hatalmasak a dugók, és mostanáig nagyon kevés volt a teljes értékű átkelési lehetőség a vasútvonalak által kettészelt városban.

A Szent István híd építése tavaly júniusban kezdődött. A kétszer egysávos építményen szintbeli kerékpársávot és egyoldali gyalogosjárdát alakítottak ki. A híd a Szent István útnál indul, átível a vasútvonalak felett, és a Hivatalnok utca 82-nél korábban kisajátított telken megy át az Elöljáró utcába, ami kivezeti a forgalmat a Velencei útra.

A híd megvalósítását az állam finanszírozza, 1,3 milliárd forint értékben. A csatlakozó utakat Érd újítja fel, a Modern Városok Program keretében, ahogy az Elöljáró utca és a Velencei út, illetve a Kossuth Lajos – Szent István utcák csomópontját is a város valósítja meg. Ez utóbbira még várni kell, ugyanis a sarki benzinkút átépítésére még szükség van ahhoz, hogy a Szent István-hídra zavartalanul le és fel lehessen hajtani. A csomópontok várhatóan 2019 közepére épülnek meg – amíg ez meg nem történik, a hídon 3,5 tonnás korlátozás lesz – jelentette be szerdai sajtótájékoztatóján T. Mészáros András, aki elmondta azt is: a Kossuth Lajos utcában egyelőre nem változik a forgalmi rend, de tervek szerint a későbbiekben itt lámpás kereszteződést alakítanak majd ki.